Doelstellingen

De doelstelling die Stichting Silverline met de projecten van Y.M.P. wil behalen is meerzijdig.

Enerzijds wil de stichting getalenteerde spoken word artiesten inzicht geven in hun kwaliteiten en talenten. De stichting geeft hen de kans op zelfontplooiing en het ontwikkelen van hun talenten en zelfvertrouwen.

De stichting wil met de activiteiten van Y.M.P. bijdragen aan het in contact brengen van jongeren met cultuur als uitingsvorm van emoties.

Ook wil de stichting zorg dragen voor een optimale voorbereiding van de artiesten op het vervolg van hun carrière. 25% van de artiesten die zich aansluiten bij de door Y.M.P. georganiseerde projecten moet na afloop in staat zijn om zelfstandig verder te gaan met zijn of haar activiteiten.

Het streven is om minimaal 10% van deze groep aan Y.M.P. te binden.

Anderzijds wil stichting Silverline zowel artiesten als publiek op een laagdrempelige manier inzicht bieden en bijdragen aan de vele en moeilijke keuzes die vandaag de dag onophoudelijk moeten worden gemaakt.

Concluderend kan worden gesteld dat de doelstellingen van Stichting Silverline zijn:

• Jongeren zonder kunstvakopleiding (amateurs) met behulp van de stichting de kans geven om professionele podiumkunsten te beoefenen;
  • Ondernemerschap onder artiesten bevorderen;
  • Cultuurparticipatie onder moeilijk te bereiken jongeren stimuleren;
  • Zorgen voor meer culturele diversiteit op het podium.

Contact:

info@stichtingsilverline.nl